Visar inlägg med etikett Nagelvård. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nagelvård. Visa alla inlägg
fredag 13 februari 2009
Fredagsnaglar i kärlekens tecken
Japp, jag fick mitt Opi nagellack idag och ville givetvis prova det direkt. Men jag är ovan att använda mig av lack med paljetter i- för det är ju det är- små paljetter av hjärtan. Så resultatet blev väl inte perfekt. Jag måste köpa små tandpetare eller något annat som jag lätt kan justera paljetterna med. Då kanske det blir lite bättre- oavsett så krävs det lite övning. Jag har egentligen aldrig varit förtjust med nailart-grejor men de här var så diskreta att de lockade lite. Under Opis Be mine you're fine så har jag ett lager med Essies Glamour, ett mjölkigt vitt lack med ett lätt skimmer.
onsdag 4 februari 2009
Dagens naglar
Idag har jag använt mig av Opis fireflies som är en mycket skum färg. Den skimmrar i olika färger men främst i grönt. Detta gör att den kan se gul ut i vissa ljus och det är inte så klädsamt med gula naglar. Jag passar inte heller så bra i grönt men jag vill inte göra mig av med detta nagellack. Över två lager Fireflise använde jag två lager med Essies Cool-Lots- jag måste nog säga att detta är det mest använda nagellacket hos mig just nu. Det är otroligt mångsidigt men rätt trist ensamt. Skimret i det mattar av det gröngula i Fireflies på ett mycket fint sätt.
onsdag 14 januari 2009
Onsdagsnaglar
Egentligen är det tisdagsnaglar eftersom jag målade dem igår kväll. Men jag orkade inte ta foto då- så fotot är taget idag och därmed är det ju onsdagsnaglar. Nåja, jag lämnar detta ämne nu.

Jag har använt mig av zoya över- och underlack. Sen två lager med essies Glamour (ett skirt vitt lack med lite skimmer i). För att ta bort en del av det vita så tog jag ett lager med Cool-lots (också Essie).
Det blir inte så mycket bloggande idag. Jag var hos tandläkaren i förmiddags och drog ut en visdomstand så jag är lite trött.
Jag har använt mig av zoya över- och underlack. Sen två lager med essies Glamour (ett skirt vitt lack med lite skimmer i). För att ta bort en del av det vita så tog jag ett lager med Cool-lots (också Essie).
Det blir inte så mycket bloggande idag. Jag var hos tandläkaren i förmiddags och drog ut en visdomstand så jag är lite trött.
måndag 12 januari 2009
Måndagsnaglar
Japp, veckan börjar lite lugnt med Essies Power lunch (3 lager)
Det är lite trist att det ser så gult ut för i verkigheten är det inte gult alls. Det är milt beige-rosa med pyttelite skimmer i. Jag skyller på ljuset i badrummet. Jag får hitta ett bättre stället att fota på.
lördag 10 januari 2009
Är sugen på....

... dessa kit. Det verkar ju nästan för bra för att vara sant. Nail whitening bleker nageln och vem vill inte ha naturligt fräscha naglar. Den andra köper jag nog först. Min naglar (tummen, jämt tummen) spricker ofta vid kanten, eller några milimeter under nagelkanten. Det vore bra om det fanns något som kunde laga de sprickorna för då håller nageln längre. För det är ju så irriterande när det händer och det händer jämt.
fredag 9 januari 2009
Lite naglar
Mina igen- jag är lite egofixerad så jag visar inte andras naglar. Då ska det vara något uppseendeväckande isånafall.
Iallafall, här är kvällens kombination:

Förutom zoya överlack och underlack så har jag två lager '62 El Dorado från Auto Paint. Jag är lite osäker på vad jag ska tycka om detta lack- det är knallrosa utan skimmer eller glitter. Min flaska måste vara ett måndagsexemplar för borsten är helt tufsig. Lacket ser också ganska så randigt ut vid första appliceringen men jag tror att borsten har mycket med det att göra. Iallafall- för att dämpa det rosa litegrann så har jag lagt två lager med Essies Sequin sash som är ett av mina favoritlack. Det ser ljust bronsaktigt ut med både skimmer och microglitter men på blir det väldigt skirt. Jättevackert helt enkelt och bra att kombinera med andra lack.
Resultatet: är ganska så nöjd faktiskt. Jag blir lätt distraherad av starka nagellacksfärger äv någon anledning. Jag tycker det finns så många härliga, mörka lack men jag känner mig alltid så "målad" när jag har starka färger på naglarna. Jag har många lack eftersom jag tycker det är viktigt med välvårdade naglar men de går i beige-vitt-rosa allihop, med och utan skimmer. Men kanske är det dags nu att börja inför lite mörkare lack?
Iallafall, här är kvällens kombination:
Förutom zoya överlack och underlack så har jag två lager '62 El Dorado från Auto Paint. Jag är lite osäker på vad jag ska tycka om detta lack- det är knallrosa utan skimmer eller glitter. Min flaska måste vara ett måndagsexemplar för borsten är helt tufsig. Lacket ser också ganska så randigt ut vid första appliceringen men jag tror att borsten har mycket med det att göra. Iallafall- för att dämpa det rosa litegrann så har jag lagt två lager med Essies Sequin sash som är ett av mina favoritlack. Det ser ljust bronsaktigt ut med både skimmer och microglitter men på blir det väldigt skirt. Jättevackert helt enkelt och bra att kombinera med andra lack.
Resultatet: är ganska så nöjd faktiskt. Jag blir lätt distraherad av starka nagellacksfärger äv någon anledning. Jag tycker det finns så många härliga, mörka lack men jag känner mig alltid så "målad" när jag har starka färger på naglarna. Jag har många lack eftersom jag tycker det är viktigt med välvårdade naglar men de går i beige-vitt-rosa allihop, med och utan skimmer. Men kanske är det dags nu att börja inför lite mörkare lack?
Etiketter:
- Rosa,
Auto Paint,
Essie,
Nagelvård,
NOTD
onsdag 7 januari 2009
Och så lite naglar
Fastän bara mina- förstås. Jag försökte göra en fransk manikyr igår med hjälp av Essielack, resultatet blev bra men jag måste verkligen skaffa ett vitare lack. De jag har är lite för mesiga och flera lager ser ara klumpigt ut.

Som överlack och underlack har jag zoya (suveränt) och de vita tipparna är två lager med essies Glamour. Den är lite skimmrande och den ger ett ganska kallt intryck. Sen har jag bara ett lager med essies Cool-lots över det. Mycket speciellt lack; det ser ut att vara härligt sorbé färgat, lite aprikost rosa med ett gulaktigt skimmer i. Men på så är det nästan helt genomskinligt- det lämnar bara en slöja av ett aprikost skimmer som är väldigt diskret (och omöjligt att fånga på kameran).
Som överlack och underlack har jag zoya (suveränt) och de vita tipparna är två lager med essies Glamour. Den är lite skimmrande och den ger ett ganska kallt intryck. Sen har jag bara ett lager med essies Cool-lots över det. Mycket speciellt lack; det ser ut att vara härligt sorbé färgat, lite aprikost rosa med ett gulaktigt skimmer i. Men på så är det nästan helt genomskinligt- det lämnar bara en slöja av ett aprikost skimmer som är väldigt diskret (och omöjligt att fånga på kameran).
tisdag 23 december 2008
Dagen före
Dopparedagen. Just det. Har fixat naglarna och tänkte dela med mig av det. Tyvärr var det i princip omöjligt att få en skarp bild. Jag har inte lärt mig nog mycket om kameran än. Jag använder mig iallafall av Zoya över- och underlack (armor and anchor) sen Essies It's in the bag (2 lager) och sen Opi's Hollywood Blonde (1 lager).

It's in the bag är nog mitt favoritlack trots att det är matt. Det ger liksom naglarna ett naturligt men fräscht utseende. Hollywood Blonde är späckat med champangefärgat glitter så det gör naglarna lite extra "festliga". Ringfingernageln blir alltid längre, eller den ser längre ut. Det är väl den som slits minst kanske (?). Men det är mina egna naglar. Jag har en sorts fobi för lösnaglar- ytterst märkligt, jag vet. Men det är ju en jättebra lösning för de som biter på naglarna eller helt enkelt inte få fina naglar.
It's in the bag är nog mitt favoritlack trots att det är matt. Det ger liksom naglarna ett naturligt men fräscht utseende. Hollywood Blonde är späckat med champangefärgat glitter så det gör naglarna lite extra "festliga". Ringfingernageln blir alltid längre, eller den ser längre ut. Det är väl den som slits minst kanske (?). Men det är mina egna naglar. Jag har en sorts fobi för lösnaglar- ytterst märkligt, jag vet. Men det är ju en jättebra lösning för de som biter på naglarna eller helt enkelt inte få fina naglar.
måndag 2 juni 2008
En enkel make-over

Just det - jag har fixat naglarna. Lacket heter Moon over Mumbai och tillhör India kollektionen hos märket Opi. Bra lack med diskret färg. Jag har svårt för starka färger på lack. Det är mest distraherande. Denna är svagt skimmrande.
Etiketter:
- Skimmer,
- Svart/grått,
Nagelvård,
NOTD,
Opi
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)