torsdag 5 juni 2008

Torsdag fastän fredag

Lite märkligt men så är det. Imorgon är det röd dag och man ska inte klaga över en extra dag ledighet. Även om jag gillar mitt jobb. Fastän idag var det lite tröttsamt. Av någon anledning slutade Photoshop att fungera. Bara började vägrade att öppna dokument och låste sig. Sen fick jag avinstallera, ominstalllera och avinstallera och ominstallera igen. Men till ingen nytta. Programmet hade samma fel tio minuter innan jag slutade. Jag hoppas att mirakel har skett under helgen och att programmet fungerar igen på måndag.

Hemma hade jag en sak att glädja mig åt - vildpelargonen jag nyligen fick hem har slagit ut. Mörklila, nästan svarta, små blommor. P sidoides heter den och när man gnuggar på bladen så luktar det svagt av morot. För ni som inte vet det är jag en pelargonentusiast. Visserligen är det mest vildarter jag gillar - inte de där klassiska som man brukar se på Carl Larsson tavlor (typ). Jag ska försöka lägga in lite bilder om vart annat, när jag får möjlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.