lördag 9 oktober 2010

Disclaimer & Policies

För enkelhetens skull så ska jag göra ett inlägg om mina policys här på bloggen. Jag vet att det nämns mycket i media idag och bloggare som får en massa gratisprodukter, i vissa fall även säljer bra recensioner i syfte för att få mer grejor och så vidare. Så här listar jag allt du behöver veta om saken, vare sig du är en läsare eller någon som vill erbjuda mig att testa sina produkter.
  • Alla produkter som recenseras eller omnämns på sidan har köpts av mig om det inte står specificerat att så inte är fallet. 
  • Varje produkt som erbjudits mig av ett PR-bolag, producent eller en försäljare kommer att testas och om den recenseras så kommer det att göras så ärligt som det går. Det gäller givetvis också produkter jag själv har köpt.
  • Min åsikt går inte att köpa, jag ger inte heller ett bra omdöme för att få mer saker.
  • Jag tar gärna emot gratissaker men jag kan inte garantera att jag kommer att skriva om just din produkt.
  • Länkarna i sidolisten fungerar som en rekommendation, det är inget jag får någon form av ersättning av att ha. Det är en sorts kvalitéstämpel från mig. De här är webshoppar jag har handlat ifrån och det har gått helt problemfritt.
  • Eyekobannern med en sk. ambassadörkod på är inget heller jag får ersättning för. Dvs jag får ingen procentdel eller ersättning om någon använder sig utav den. Däremot får jag en gratisgåva när jag använder den vid beställning. Även andra kan använda sig utav den och få en gratisgåva vid beställning.
Detta inlägg kommer att uppdateras löpande. Vil du läsa mer om vilkar regler som gäller kan du läsa det HÄR.

This blogentry is about my policies about beautyproducts here on the blog. Since this is a hot topic in Sweden right now I thought it would be good to clear up what my views on the subject are:
  • All products that's either reveiwed or mentioned here on the blog is bought by me is it's not specified that it isn't.
  • Each product that will be offered to me by a PR company, a producer or a seller will be reviewed as honestly and upfront as possible. That also includes the products that I have bought myself.
  • My opinion can not be bought nor can a positive review, I do not give positive judgement about products just to get more freebies.
  • Off course I would love to get freebies but I can't guarantee that I'll write about your product in perticular.
  • The links in the sidebanner isn't anything that I've gotten any kind of compensation to have. It works more like a qualitystamp that says that these webshops are ok to purchase from.
  • The Eyekobanner that includes and ambassadorcode is for when you, or I, purchase from their webshop. With the code we get a free gift. I don't get any kind of procentage of how many times the code is used.
This entry will be updated when there's need for it. If you want to read more about the Swedish journalistic ethics, you can read that HERE.

2 kommentarer:

  1. Ja det här har sannerligen blivit ett intressant debattämne. Bra att du lägger ut din policy och vågar stå för den! Personligen tycker jag det börjar bli too much med allt ståhej kring gratis skönhetsprodukter - det diskuteras tex aldrig om musikskribentens pr-resor, gratisskivor eller backstagepass!

    SvaraRadera
  2. Darling- Det har du rätt i. Jag undrar hur många fler typer av det här det egentligen finns. Som du sa om musikskribenter. Jag är inte i ett sådant läge att folk öser produkter över mig utan gör detta som en försäkran så jag inte får några trubbel i framtiden.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.