tisdag 20 januari 2009

Min kväll....

... kommer att bestå i att tona håret. Jag har naturligt rödbrunt hår men av någon anledning så blir alltid hårbottnen så färlös. Jag vet inte om det är någon illusion eller något jag inbillar mig men det är som om jag ständigt har en utväxt (även om jag inte färgar). Dessutom ger en toning lite extra glans till håret. Tyvärr så lyckades jag välja fel färg förra gången- det blir ju alltid 10 ggr mörkare än vad bilden visar. Förra gången så testade jag den där nya L'oeral färgen som Eva Longoria gör reklam för. Kommer inte ihåg vad den heter men färgen behövde bara sitta i 10 minuter. Färgen var "Djup brun" och visade en mjuk, chokladbrun färg. Jag fick nästan svart hår vilket inte passar mig såbra. Jag är för röd och fräkning i hyn för att det ska se riktigt bra ut. Men, det bleknade ganska så snabbt men tyvärr så lämnade den en tydlig skarv där håret nu har växt ut- suck. Men den här toningen såg fin t. Jag har testat den förut men i andra nyanser. Jag tror denna var mörkblond (mörkblond??!!) och hetter Caffee Latte- passar mig som en kaffegalen. Återkommer med resultatet- ingen bild dock. Inte idag iallafall ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.