lördag 14 februari 2009

Hemmagjord nagelkur

Tack vare Stiftprinsessan fick jag en jättebra skrubb till naglarna. Bara honung och strösocker- sånt man kan hitta hemma alltså. Det fungerade faktiskt utmärkt även om jag har världens aversion för att få kladd under naglarna. För ni vet ju hur kladdigt honung är. Iallafall kände jag mig inspirerad så jag tog skrubben som blev över blandade i mer honung och socker samt en del av min Burts Bees vitamin E bath and body oil och fick därmed ihop en bra kroppsskrubb som luktade trevligt och gjorde huden supermjuk. Den var lite för "rivig" för mina eksem-drabbade ben men det är ju en sak som är utöver det vanliga. Det är kul när man hittar vanliga saker som fungerar lika bra (och ibland bättre) än de dyra sakerna man köper.
En annan hemma-skönhets kur är aspirinmasken. Den är faktiskt suverän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.