söndag 8 februari 2009

Hennat håret

Jag gjorde en chansning igår och gjorde något jag velat gjort länge, men varit för feg för- jag hennade håret. Vilket mickel! Jag lovar att lägga upp bilder på resultatet i veckan men i just denna stund har jag en chockrosa handduk runt mitt huvud eftersom jag duschat. Henna luktar nämligen unk- som surnat hö och lukten biter sig tyvärr fast i håret. Och jag tänker inte tvätta håret heller eftersom det kommer hårbotten att krisa sig över. Så jag får glatt sköja håret så gott det går idag och imorgon- sen kan jag tvätta det ordentligt på tisdag igen.

Jag använde mig iallafall av ett ganska vanligt märke- Herbique- som finns att köpa i de flesta hälsokostbutiker. Två paket rörde jag ihop till en gegga och klafsade sedan in i håret- jäklar vilket kladd!! Och tungt blev det också. Sen virade jag plastfolie runt huvudet och gick så i 2½ timme. Tur att ingen såg mig för jag såg ut som en komplett idiot. Men resultatet blev fint. Nu valde jag visserligen brunrött istället för bara rött- men det blev ganska rött ändå. Och håret är ganska torrt just nu. Men bilder kommer som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.