tisdag 3 mars 2009

Pret-tys Bloggtema v.10

Veckans fråga är: Vad definierar en bra beautyblogg enligt dig?

Ojoj, vilken fråga! Kräver mycket eftertanke, eller kanske inte. För ett halvår sen var jag inte särskilt bekant med Beautybloggar. Inte med bloggar överlag faktiskt. Jag kämpade med min egen, tittade på Accessora-Annikas blogg ibland. Mer än så var det inte. Men så hände något, exakt vad vet jag inte men jag började besöka Rocketqueens blogg ganska regelbundet och på den vägen är det.
Men det var ju inte det som var frågan. Bra beautybloggar kännetecknas av regelbundet uppdaterande, bilder (helst egna) och ett lättsamt sätt. Jag ser hellre egna bilder av produkter än promobilder. Det ger ett mer personligt intryck. Men det är ju lite svårt att generalisera också. En blogg kan innehålla alla de här sakerna men ändå inte fånga mitt intresse. Tips uppskattas liksom recensioner av produkter. Just nu så tittar jag väldigt mycket på swatches på nagellack eftersom de ger en bättre bild av nagellack än vad bild på själva flaskan gör. Jag tycker att innehåller är viktigare än personen som har bloggen. Självklart så speglas ju innehållet av personen som har bloggen. Det jag menar är att bloggar som är skrivna av kändisar är helt ointressanta, dvs de bloggar pga sitt namn inte pga ett intresse. Men det är ju ett sidospår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.