tisdag 12 maj 2009

Leverans från Lily Lolo

I torsdags beslöt jag mig för att testa lite mineralsmink från det engelska märket Lily Lolo. Jag har bara hört gott om dem på olika bloggar och blev nyfiken. Att beställa från England är ju snäppet bättre än USA eftersom det inte finns en risk för att paketet fastnar i tullen. Dessutom tar det ungefär lika lång tid att beställa från (bra) engelska webshops som från svenska. Iallafall så beställde jag ett gäng prover; 2 foundation, 2 blush, 3 finishing powders och 1 shimmer. Foundationen blev de två ljusa nyanserna av Cool serien: Candycane och Popsicle.
Iallafall- jag beställde på torsdag kväll, på fredag förmiddag var det skickat och i måndags damp det ner genom brevinkastet- kan det bli bättre än så?






Min första reaktion var att blushet 'Rosebud' var bedårande fint. Tyvärr kom det i en lite påse men jag har så många små burkar så det gjorde inget. Nyansen Popsicle är för mörk för mig så antingen kommer jag att lägga ut den till byte på Pret-ty eller så ska jag använda den som 'sculpting'-produkt. men eftersom jag inte har någon koll på det så är det osäkert. Jag provad iallafall Candycane igår och finihingpudret Translucent silk. Egentligen var finishing pudret mest intressant eftersom jag inte har något sådant. Jo, jag har test på Fluff ifrån Fyrinnae men det stramar tyvärr i mitt ansikte. Iallafall: resultatet blev jättebra! Jag ska testa de andra finishing pudren (Flawless silk och Flawless matte) innan jag bestämmer mig för vilken. Det lutar nog åt en foundation också- jag kan nämligen tycka att EM foundation som jag har gör att det stramar lite i ansiktet och det upplevde jag inte alls med Lily Lolos produkter. Jag måste kolla innehållsförteckningen.
Priset då? Jo, jag fick alla mina prover samt frakt för ca 180:- vilket det är värt för att testa. En fullstor foundation kostar ungefär 142:- kr, beroende på växelkursen. Vill du inte köpa Lily Lolo från deras egen weshop så finns de hos svenska Pasion men då kostar en foundation 250:- så det är en ganska stor prisskillnad. Jag måste också påpeka att det inte går att beställa prover hos Pasion och som ni vet kan det ju vara svårt att hitta rätt nyans på foundationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.