onsdag 13 maj 2009

Nya funderingar

Jag har länge velat styra in loggen på mode- ibland har jag försökt med en inlägg då och då men jag har inte fått ihop det. Man kan säga att jag inte funnit min nisch än. Men, det jag försöker med nu är att få tillstånd av olika webshoppar (som säljer kläder) att använda mig av deras bilder eftersom jag så gärna vill skapa outfits. Kanske 'veckans outfits' eller 'outfits enligt ett speciellt tema' eller bara rena önskemål.

Själv läser jag i princip aldrig modebloggar. Varför kanske du undrar men jag tycker de är ointressanta. Oftast riktar de in sig på vad som är hett 'just nu' och det är inte riktigt min stil- det som är riktigt snyggt går aldrig ur stil enligt mig och den sorgliga sanningen är att trender riktar sig till en kategori och få kan bära upp den typen av kläder. Så varför bara rikta in sig på det när faktiskt alla människor (oavsett storlekar) kan klä sig snyggt bara de får de rätta tipsen. Nu vet jag ju att allas åsikter vad som är snyggt och inte skiljer sig. Det går inte att skapa ett universiellt plagg som alla gillar och som alla trivs i. Det fungerar inte så och det handlar ju egentligen om allt- inte sant?

Men, med lite tur och med lite rotande från min del så kan jag starta med lite outfits nästa vecka och får jag det att fungera så får ni gärna lämna in önskemål eller ställa frågor i kommentarsfältet. Orsaken till att jag vill godkänna alla kommentarer innan jag publicerar dem är för att jag helt enkelt skulle missa nya kommentarer för enkelt om jag inte gjorde det. Jag är snurrig ibland- jag vet. Det finns inga kommentarer jag raderar- om det inte är spam förstås. Jag tror jag har haft tur än så länge och bara haft trevliga läsare :-) Men, detta är vad som är på gång. Jag kan ju också tillägga att jag inte är någon expert, jag har bara mycket åsikter om allt och tycker att utstyrslar är för roligt. Det är allstå ett intresse jag har och man kan inte på långa vägar kalla mig för stylist- jag begår misstag själv med mina inköp tack vare att jag ser ett snyggt plagg och blir tillfälligt förblindad av det och tänker inte på hur min egen kropp är formad.

Och- ytterligare en sak. Jag är så trött på att jag har så många plagg som jag inte använder- de bara hänger i garderoben och ja... hänger. Nu ska jag börja med att använda dem med start imorgon. Jag ska försöka fota varje outfit så ni får se om det är en katastrof eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.