söndag 28 juni 2009

Dagen badflicka är...

... jag! Nä, det är väl lite överdrivet. Men idag så har jag tagit på mig baddräkten för första gången i år. Och det är alltid samma ångest- jag hatar verkligen hur utelämnad jag känner mig i baddräkt. För att inte tala om bikini. Baddräkten jag har en hiskelig kreation jag köpte för tre år sen på La redoutes rea som var svindyr egentligen men had satts ned till 60% eller nåt, jag minns inte riktigt. Oviktigt är det också. Baddräkten har iallafall samma fel som varenda baddräkt (och bh'ar samt bikiniöverdelar) har- axelbanden är på tok för långa! Och inte är de justerbara heller. Det gör att jag får noll stöd till brösten (vilket behövs) samt att jag får en urrigning som nästan visar naveln. Ok, kanske inte så djupt men ni förstår vad jag menar.

Jag har svårt för att visa för mycket urringning- jag ogillar när jag ser den klassiska klyftan på mig själv. Det har inget med självförakt att göra- jag känner mig bara så utelämnad. Och på min kära baddräkt så är det väl några centimeter klyfta man ser och dessutom der det inte mindre ur när man ser det uppifrån.

Uppdaterat lite senare (dvs några timmar och efter doppet)

Japp, jag badade idag- det var premiären. Himla skönt var det också även om det kändes som om brösten skulle trilla ur baddräkten hela tiden. Jag vet att jag själv är min största kritiker och jag förbättrar inte läget genom att hela tiden gå och dra i baddräkten. Kanske är det läge att skaffa en ny så jag kan känna mig lite mer bekväm?

Just nu sitter jag i den kvävande värmen med bultande huvud och besvärande illamående. Det är just trycket som är som nog är värst. Det förbättras inte av att jag inte har någon aptit (den funktionen stängs av i värmen) eller att jag inte ens orkar dricka kaffe (och då är det illa) eftersom det är varmt. Men jag dricker mycket vatten, har lyckats klämma i mig två mackor, 1/4 dels piel del sapo melon samt otaliga isglassar (jag köpte ett storpack i veckan). Så jag svälter inte iallafall. Kvällen framför mig består av att vänta på att D kommer hem från sina föräldrar så vi kan prata lite innan vi går och lägger oss. Innan dess ska jag dricka vatten och försöka bli av med huvudvärken. Jag har gjort allt praktiskt jag kan för imorgon (arbetspraktiken fortsätter)- dvs. plocka fram kläder (jag vet att jag är en nörd men jag orkar inte besluta om kläder på morgonen, jag är ingen morgonmänniska) lacka om naglarna och matcha det till kläderna så gott det går. Japp, jag gör det sista också. Imorgon ska jag ha en ljusturkos singoalla blus jag köpte för 100 år sen på Indiska samt en jeanskjol. Jag matchar det med ChGs For Audrey. Antingen tar jag mina sletna rocketdogs pjucks eller något med lite klack på till det. jag vet inte än. Jag är dålig på att gå i klack men det kan vara skönt att tåfisarna ute i det fria eftersom det kommer att bli +30 imorgon. Dessutom har tånaglarna också fått en fin, ny färg- nämligen Essies It's a cinch! som jag inte använt på fingernaglarna än. Snyggt var det på tårna iallafall- knallrosa med jättefint slivrigt skimmer. Är jag på gott humör kanske ni får en Dagens outfit. Men bara kanske ;-)
Min dag i bilder:
Utsikten från där jag satt på stranden
Någon konstnärssjäl hade skulpterat en katt i sanden (inte jag)
Mina tår med det knallrosa Nubarlacket från senaste Nailmail leveransen. Kan fötter vara snygga? Jag betvivlar det. Hälarna kommer jag aldrig att visa här för de borde visas upp som skräckexempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.