torsdag 15 juli 2010

NOTD: BB Couture 'Sea of Cortez'

Ok, här kommer ett lack som egentligen inte är typiskt mig men när jag såg bilder på det första gången så blev jag stormförtjust. Det är ett lack som verkligen lyser och påminner mig om tropiska hav. Det är turkostblått jellylack med mikroglitter i grönt, guld och silver. Det är lite svårt att avgöra färgerna på glittret i ärlighetens namn men tro mig, det är tokfint! Det är lite skirt eftersom det är jellyfinish på det men det går att bygga upp fint om man tar rätt mycket på penseln och är noggrann. Men nog pladdrat, här är bilderna:


Nu när man ser närbilder på naglarna så ser det aningens flammigt ut men jag garanterar att det inte såg flammigt ut 'live'. Som övriga BB Couture lack jag har testat så är formulan perfekt- lättlackat och snabbtorkande. Jag köpte mina via Nailmail när de hade BB Couture som månadens lack. Om jag inte minns helt fel så kommer det vara månadens lack nästa år. kan du absolut inte vänta så går det att beställa från U.S.A. här. Jag har aldrig personligen beställt därifrån men jag har bara hört positiva saker om den shoppen.

In english: Not my usual polishcolour but I still love it- here's BB Couture's Sea of Cortez. Reminds me of a tropical ocean.

8 kommentarer:

  1. Det där är verkligen superfint. Det överraskade när det kom på nageln. Jag kommer ihåg att jag hade det i flera dagar och ville knappt ta bort det. Det höll sig dessutom väldigt bra. :)

    SvaraRadera
  2. Det här är så vackert! Håller med om att det för tankarna till ett tropiskt hav. :-)

    SvaraRadera
  3. Det är ett underbart lack! Ett av de fyra första jag köpte har jag för mig,när jag precis upptäckt BB Couture.

    SvaraRadera
  4. Pamsan- Jag håller med! Det är sjukt bra kvalite på det. Det hade inte ens chippat eller något när jag väl tog bort det :-)

    Nailtastic- Visst gör det! Det är så otroligt somrigt.

    Kerstin- Det är mycket finare i verkligheten. Det lyser nästan.

    Sminkan- Det måste vara ett av BB Coutures klassiska lack på något sätt.

    SvaraRadera
  5. åh så underbart, såna här nyanser får mig på fall hihi!

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt. Tankarna för mig till grekland och deras blåa färger :)

    SvaraRadera
  7. Linda- Det är perfekt turkostblå! Helt underbart!

    Honi- Ja, just medelhavet påminner det om. :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.