fredag 15 oktober 2010

Ytterligare en Disneyskurk(inna)



Eftersom responsen var så fin på mitt förra inlägg så fick jag inspiration till den sista Disney skurken i Puritys temavecka- nämligen Magica de Hex (eller Magica de Spell). Nu har ju jag inte en näbb och har ingen vidare lust att skaffa en heller så ingen näbb, ok. Iallafall så hoppas jag ni gillar resultatet. Det blev inte lika "evil" som Evil Queen blev men å andra sidan så har jag för mig att Magica är mer snurrig(?). Jag är väldigt ovan att göra mörka sminkningar och tycker det mest ser kladdigt ut- hur får ni andra tjejer det att se så fint och perfekt ut? Basen blev däremot mycket bra och den blev jag mycket nöjd med.
Produkter som använts är:
Ansiktet:
Lumene Crystal Radiance primer
Bourjois healthy mix concealer Light radiance
EllaRose Mineral foundation Inspiring Ivory
Nyx blush Mauve

Ögon
MUS Kajal Remember the times
Fyrinnae Archmage (Arcane magic)
Fyrinnae Japan
Clinique High Impact curling mascara (enbart på yttersta fransarna)
MAC Penultimate brow marker

Läpparna
Bourjois healthy mix concealer Light radiance

Ok, jag är ingen höjdare på mörka, sotade sminkningar men jag antar att övning ger färdighet. Jag tycker att andra är snygga i mörka, färgglada sminkningar men jag känner mig alltid överdriven i det. Och igen så har jag fint förkylningsröda ögon!

2 kommentarer:

  1. Vad fin du är trots att du är skurk! :)

    SvaraRadera
  2. Pamsam- Ååh du är för rar- tack så mycket :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.