söndag 12 juni 2011

Mavala "Khaki Vintage"

Här ett grönt lack som egentligen inte alls borde ha passat min hudton. Men det gjorde det. Jag är fortfarande förstummad. Men å andra sidan kan man ju fråga sig varför jag överhuvudtaget köpte ett lack som jag inte tror skulle passa mig. Svaret är enkelt; för att färgen var så jädra snygg! Sen så tänkte jag att den var blek nog för att det skulle fungera. Oliv- och khaki nyanser får mig oftast att se sjuklig ut av någon anledning. Men här har jag verkligen hittat en pärla. Färgen är som sagt en blek, lite gråaktig khaki grön med en pärlfinish. Jag trodde först att det skulle bli randigt men det torkade jämnt och fint. Det hade inte heller den tjocka konsistensen som jag kom ihåg att Mavala lack hade förut. Lacket var tjockt men lätt att arbeta med. Jag har tre lager på bilden men det skulle ha täckt med två. Nu lite bildspam;

In English: A very different shade for me that shouldn't work but actually do. I'm still a bit shocked by it. This is Khaki Vintage from Mavala.

2 kommentarer:

  1. Finfint! Detta vill jag också lägga vantarna på :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det borde finnas i butik nu- jag vet inte riktigt vilken kollektion den hör till dock

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.