onsdag 27 juli 2011

Jessica "Venus was her name"

Jag är fortfarande lite trött och less. Inte på det här med Norge utan det är snarare tristessen av att gå hemma arbetslös över sommaren som tär. Och börjar man tappa fokusen och motivationen för t ex bloggandet så faller det sönder ganska så snabbt. Skrivandet och skapandet föder mer inspiration- det är som en cirkel man måste ta sig in i igen, vilket givetvis inte alltid är lätt. Så därför försöker jag ta itu med bloggandet igen. Märkligt, egentligen var det bara ett par dagar sedan jag postade mitt senaste inlägg men det känns som en månad sedan.

Det här lacket har jag suktat efter ett tag eftersom det har två stora fördelar; vackert grålila med ett underbart skimmer samt namnet! "Venus was her name" är ju klockrent med tanke på min bloggs namn. Tyvärr så var lacket något av en besvikelse. Fyra lager krävdes för att det skulle täcka bra och ändå kom inte det vackra skimret fram. Men jag tänker återkomma till detta för att se om jag lyckas med att ta bättre bilder.



In English: "Venus was her name" was a true lemming for me but unfortunatly a bit of a disapointment. I'll have to get back to this one and see if I can snap som better pictures of it.

2 kommentarer:

  1. Synd på lagren, för det ser väldigt fint ut!

    SvaraRadera
  2. Ja, färgen är verkligen jättefin och skimret underbart men 4 lager ska det inte behövas.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.