onsdag 31 augusti 2011

Utmaning, Dag 28: Var hittar du inspiration? T.ex Youtube, tidningar, bloggar, kändisar…

Här kommer tyvärr ett ganska kortfattat inlägg men det är bara för att jag har ett relativt kort svar. Jag finner min inspiration överallt, helt enkelt. Vad jag ser med blotta ögat hamnar ju i en sorts mapp i hjärnan där jag hämtar inspiration ifrån. Det är sällan jag minns vart jag fick min idé ifrån eftersom jag sällan tänker "åh, hennes look vill jag återskapa". Däremot så är det i princip uteslutande bloggar jag skaffar information om tekniker- eftersom min sminkteknik inte är särskilt vässad. Purity-Sanna har några av de bästa tutorials en rookie som jag kan använda mig utav. Lipglossbitch-Helena och KillerColours-Viola har också gjort några tutorials som är lätta att förstå. Annars får jag inspiration av i princip vad som helst- trots att jag kör nästan jämt på en rätt så dämpad look.

In English: I find inspiration everywhere!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.