måndag 15 augusti 2011

Utmaningen, Dag 14: Vilken är din favoritfärg på ögonmakeup?

Från vänster till höger; Håkansson "Sandlight", Fyrinnae "Kurisumasu!" och duon "Plum Spice" från Laura Mercier.
Som ni kan se är färgerna på mina favoritskuggor rätt så neutrala i brun, rosa och rost. "Sandlight" från Håkansson har nog den bästa formulan av alla de skuggor jag har. Den är krämig och pigmentrik. Jag är faktiskt förvånad att jag inte köpt fler skuggor från samma märke. Nackdelen är att skuggorna kommer i pans och man måste köpa en stor palett till om man vill ha ordning på sina skuggor. "Kurisumasu!" är från Fyrinnae och det är ett löst pigment. Fyrinnae har ett otroligt utbud av unika färger men deras webshop är ibland stängd och leveranstiden brukar vara lång. Men jag funderar ändå på att köpa en fullstor av denna när den är slut. De sista två är från en Laura Mercier duo med namnet "Plum spice".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.