tisdag 16 augusti 2011

Utmaningen, Dag 15: Vilken/vilka formula gillar du bäst på ögonskugga - krämskugga, fast, löspuder, matt, skir eller skimmer?

Överlag så gillar jag pressade skuggor mest. Främst för att de inte läcker. Jag tror jag har en miljard små pigmentburkar i en plastlåda någonstans och alla läcker så fort jag öppnar dem. Och jag gillar inte söl. Just nu har jag en period då jag gillar matta färger men trist nog så jag har ytterst få matta skuggor. Speciellt pressade sådana. Men jag gillar skimrande (det vill säga sådana med "glow" i dem) också faktiskt som ni kan se från mitt inlägg igår om mina favoritfärger på skuggor. Jag gillar däremot inte glitter vidare värst mycket. Krämskuggor har jag inte så mycket erfarenhet av faktiskt.

In English: I like matte eyeshadows but also the ones with some subtle glow. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.