onsdag 17 augusti 2011

Utmaningen, dag 16: Brukar du använda ögonskuggsprimer? Isåfall, vilken är din favorit?

Oj! Nu tog jag ju upp ögonprimers i mitt inlägg om favoritprimers men jag kan ju utveckla mitt inlägg här och ta aningens bättre bilder än sist. För de var faktiskt inte så vidare värst bra. Ta foton mitt i natten under ett lysrör i köket kanske inte var den smartaste idé jag haft. Men, jag lär mig av mina misstag!

Men jag kan visa ett test jag gjorde på tre av mina primers. Nyansen Champagne från Elfs primer kit skulle också varit med men den har rymt. Jag kan inte hitta den någonstans!
Den översta bilden visar (uppifrån och ned) Elfs primers; Sheer och Pearl, sedan Jordanas eyeprimer. Skuggan jag använt mig av är Kung Pao från Fyrinnae. Fyrinnaes skuggor (eller pigment) är rätt så knepiga att hålla på plats under dagen vilket gjorde att den var ett bra alternativ. Den nedre bilden visar hur det såg ut efter 8 timmar. Jag kan tillägga att jag inte tvättade handryggen under de 8 timmarna utan fick krångla en hel del. Men resultatet är intressant.  Färgen sitter fortfarande kvar i Jordanas primer medan resultatet över Elfs primers inte är så imponerande.

Jordana ögonskuggeprimer har jag köpt via Cherry Culture för $1.99 vilket är ungefär 13 kr. Elfs primers köpte jag via deras egna webshop och det kitet kostar 36 kr.

In English: A little test of budget eyeshadowprimers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.