måndag 5 september 2011

Cetuem #210

Jag har inte direkt haft någon lust att pladdra om lack och smink de senaste dagarna men nu börjar suget komma igen. Speciellt efter en två 2 h föreläsningar på Universitetet om språkhistoria och översättning. Älskar det men jag behöver ibland ta en pasu från det. Så vad kan vara bättre än nagellack?

Här är det "snälla" 210 från Cetuem. Det är ett milt, skirt lavendelfärgad lack med en massa guldskimmer. På mina naglar blir det en väldigt neutral ton mot min hy. Det blir faktiskt nästan som en "mannequin-manikyr" dvs, naglarna tar nästan samma ton som huden. Lite läskigt kanske. Men tack vare skimret så ger det naglarna ett fint lyster. Det är hur perfekt som helst som ett helt neutralt lack, på t ex tillställningar eller arbetsplatser där det finns en viss "klädkod".

Cetuems lack skiktar sig väldigt som ni kan se i flaskan men lite ihärdigt skakande gör att de blir bättre. Vissa lack skiktar sig värre än andra kan tilläggas.
In English: The sheer and pale lavender 210 from the English nailpolish brand Cetuem. It has a stunning gold shimmer.

3 kommentarer:

  1. Snyggt diskret lack, trevligt när det händer nånting och inte bara är beiget cremeack!
    Mina Cetuem lack är helt värdelösa, jag kan skaka tills armen går av, det går inte att få ihop dem ändå :/

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint lack, föll mig väldigt i smaken :D

    SvaraRadera
  3. Cactus- Jo, dom är jättejobbiga tyvärr- även med stålkulor i. Synd eftersom de har så fina färger!

    Wysteriia- Tack! Ja, det är super :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.