fredag 2 september 2011

Utmaning, Dag 30: Varför bloggar du om skönhet?

Jag bloggar främst för att få ett sorts utlopp för min kreativa sida. Jag älskar nämligen att skriva men mina skönlitterära ambition är ungefär lika rak som en bergochdalbana. Oftast så finns mina berättelser bara i huvudet men när jag väl sätter mig vid tangentbordet, redo att börja knappa in min historia, så försvinner det. Lusten bara dör ute. Förmodligen är det någon form av spärr och mitt bloggande har blivit en sort terapi. Det andra skälet till att jag skönhetsbloggar just är jag tycker om själva ämnet "skönhet". Sen så har det utvecklats till ett sorts öppet arkiv över mina nagellack eftersom just nagelvård är något jag håller benhårt fast vid. Går det en flis ur nageln, nagellacket chippar eller en nagel går helt enkelt av (händer inte lika ofta längre eftersom jag föredrar dem korta) så kan jag inte slappna av förrän jag har fixat det.

Så det är mina främsta orsaker till att jag började blogga. Men en sak jag faktiskt inte trodde, eller förstod innan jag började, var hur mycket fina människor jag skulle stöta på. Jag har inte varit på någon bloggsammankomst än, eller blivit inbjuden till något event men jag hoppas verkligen att det sker så jag kan träffa alla dem som jag faktiskt kommunicerar med.

In English: My main reasons when I started to blog was to get a bit of help against my writer's block. And of course it was a creative outlet. I love writing short stories but for some reasons I can't anymore. My blog has given me so much and what I didn't expect was to meet so many wonderful people.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.