fredag 16 december 2011

Recension: Garden of Wisdoms Neem (not dream) Cream (No essential oils)

Jag är bara tvungen att skriva om den här lilla stinkande pärlan som jag köpte från Garden of Wisdom för ett par månader sedan. Det är deras nyhet GoW Neem (not dream) cream, varianten utan eteriska oljor. Den innehåller bland annat Manuka honungsvatten, extrakt från Neem blad, Neem olja och vitamin E olja. Jag tror att krämen är gjord med aknebenägen hy i åtanke men den har gjort mirakel för min superkänsliga blandhy. Varje vinter får jag eksemliknande utslag i ansiktet; kliande, fjällande fläckar som bränner som eld när den kommer i kontakt med vatten eller någon typ av kräm. Jag har fått kortisonkrämer utskrivna för detta men det har inte fungerat vidare värst bra. Den här hösten/vintern hade jag Neem krämen hemma när vädret slog om och en fläck uppstod på övre ögonlocket. Ett himla trist ställe för en sådan fläck att uppstå kan jag tillägga! Jag började smörja in fläcken flera gånger dagligen och efter en vecka så var fläcken borta och det känns inte som den ska komma tillbaks. Nu använder jag krämen i hela ansiktet och huden känns len och allmänt tillfreds- något som inte är alltför vanligt i mitt fall.

Den enda nackdelen med den här krämen är att den inte doftar rosor direkt. Snarare är det något lökaktigt, lite örtigt den luktar. Inte doften jag önskar av en kräm men eftersom den är så bra så väljer jag att överse med detta.

3 kommentarer:

  1. Jag verkar ha typ samma problem som du med min hy, men för mig så har kortisonsalvan hjälpt. Men jag kan ju inte använda den hela tiden så den här verkar ju vara ett bra alternativ! :D

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica,

    Det är neemoljan som luktar "lök" - luktar illa men gör gott :-). Kanske skulle du testa den med eteriska oljor+

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Annie- Ja, det kan vara värt att testa iallafall :-)

    Anonym- Ja, det är Neemoljan som luktar illa och det går inte att göra något åt. Den med eteriska oljor går bort eftersom min hy är lite för känslig.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.