lördag 18 februari 2012

Butter London "Toff"

Jag fortsätter med mina butter LONDON lack och idag har turen kommit till en färg som är så "mig" som det kan bli. Är det en taupe eller en lila? Nja, det är faktiskt en blandning mellan de båda.


Toff är ett elegant krämlack i en taupelila eller brunrosa ton. Den kom i höstkollektionen 2011. Jag är mycket förtjust i den här färgen och jag blev faktiskt stoppad inne på ICA Maxi, mitt under julhandelsruschen, av en kvinna som ville ge mig komplimang för mina fina naglar. Det har ALDRIG hänt förut och jag blev givetvis både röd om kinderna och glad.

Som vanligt så är formulan perfekt och det täckte efter två lager. Jag tror jag har tre lager på bilden dock eftersom lacket håller bättre då.

Vad betyder då "Toff"? Jo, det är en nedsättande term för överklassen helt enkelt. "Look at those toffs!" typ.

In English: Another wonderful polish from butter LONDON. This time it's the taupe-purpleis "Toff".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.