fredag 20 april 2012

Nyhet från Lush + dåligt samvete

För tillfället är jag en mycket trist bloggare eftersom jag är mitten av att skriva min C-uppsats. Tiden har verkligen sprungit iväg den här terminen och jag har insett att helt plötsligt har jag bara en och en halv månad kvar! Så jag måste maximera min effektivitet och då betyder det att både min blogg och mina bokrecensioner (hos Deckarhuset) blir lidande.

Men för att kompensera litegrann så kan jag tipsa om att Lush lanserar en superhemlig produkt online den 2/5. De här släppt den här videon som ska ge en sort hint om vad det kan vara. Vad tror ni? Jag gissar på parfym eller duschkräm. Eller så är det en helt ny typ av produkt. Jag har faktiskt ingen aning men eftersom jag är nyfiknare en nyfiknast (?) så undrar jag givetvis.

Förutom att ha en ny produkt på gång så har Lush även inlett ett stort samarbete med  Human Society International för att genomföra en stor protest mot testning av kosmetiska produkter på djur. Detta är givetvis ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat eftersom djurförsök ÄR fel oavsett, punkt slut. Så den 24:e april (Försöksdjurens dag) så kommer Lush uppmärksamma detta extra mycket och de kommer att samla in underskrifter. Det här är en global kampanj och den genomförs i 48 länder. Så om du har tid och möjlighet gå förbi en Lush-affären den här dagen och lämna en signatur. Tid och plats?
Datum:        24:e April
Tid:        12.00
Plats:        Stockholm: Götgatan 26, Vasagatan 1, Kungsgatan 15
                  Göteborg: Fredsgatan 5-7, Kungstorget 5-7
                   Luleå: Storgatan 40
                   Uppsala: S:T Pers Galleria
                   Norrköping: Repslagargatan 14
                   Linköping: Nygatan 22

För oss som inte bor i närheten så hoppas jag att de ordnar en onlinelista där man kan skriva under. 
Uppdaterat! Du kan skriva under här online.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.