torsdag 28 juni 2012

butter LONDON "Billy No Mates"

Ibland så blir man faktiskt positivt överraskad när det gäller lack. Det är inte ofta när det händer men när det väl gör det så känns det som om man vunnit på lotto. Jag älskar ju som sagt butter LONDONs lack och jag mer eller mindre samlar på dem. E-beautyshop har reat ut några av de gamla lacken med den gamla, trista korken för halva priset och givetvis så var jag ju tvungen att köpa några. Bland annat så köpte jag detta, det superljusgråa Billy No Mates:




Vanligtvis så blir jag avskräckt av lack som dessa för de har en tendens att se både kritaktiga och plastiga ut på nageln. Dessutom brukar de göra att min hud antingen drar åt rött eller att den ser märkligt "smutsig" ut. Men Billy No Mates hade en perfekt balans i färgen och är faktiskt bara grå: inte blåaktig, grönaktig eller beigeaktig- bara grå. Jag är faktiskt imponerad och lacket stannade på naglarna i flera dagar utan att chippa eller att det blev tipwear.

In English: Pale grey (yes, grey: not pale blue, green or beige- just grey) Billy No Mates from my favourite brand butter LONDON.

2 kommentarer:

  1. det ser fantastiskt ut! helt rätt nyans av grått!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja, det är verkligen grått. Jag har faktiskt inget annat som egentligen är grått :-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.