lördag 23 juni 2012

Jessica Iridescent Eye

Här kommer en dupe till Chanels Peridot, eller till Ciatés Oil Slick som jag tidigare har visat. Jag måste säga att jag verkligen är jätteförtjust i den här nyansen. Den riktigt lyser på naglarna och osar elegans. Har inget mer att tillägga faktiskt.





Som ni ser så är det samma guldgröna metallic-lack med samma fina duokroma effekter som Oil Slick. Kanske ska jag göra en jämförelse? Skulle någon vara intresserad av det? Jessica Nail Polish är förresten ett bra märke som jag gillar: bra borste, bra lackegenskaper, torkar snabbt och jämnar gärna ut sig. Jag brukar köpa mina Jessica lack hos FeelUnique. Ett lack kostar runt 127:- beroende på valutakurs men jag tror man kan få det en tia billigare om man väljer att köpa för pund (?). Fråga mig inte varför det är så. Det övergår helt enkelt mitt förstånd.

Förresten så har överlacket runnit ut över nagelbandet på lillfingernageln och så har jag lyckats stött långfingernageln mot något. Jag har ingen aning om vad som kan ha gjort det där lilla hålet. Helskumt.

In English: Another Peridot, Oil Slick, that polish from the Spiderman collection from Opi plus a whole other bunch of polishes dupe. But still very pretty.

7 kommentarer:

  1. Jämförelser är alltid roliga tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Det ser underbart ut på dina naglar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Det är en otrolig färg :-)

      Radera
  3. Det är en väldigt vackert färg. Tror att denna är väldigt lik Peridot, visst är det en av dem som ska sägas vara mest dupe till den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det. Enligt Scrangies bilder så är det så nära dupes som man kan komma :-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.