fredag 27 juli 2012

A England "Ascalon"

Ascalon var det lack från A Englands nya kollektion som jag såg mest fram emot: grålila, lite duokromt samt holografiskt. Hur kan det bli fel liksom? Men många verkar ha blivit besviken på det. Själv tycker jag att det är fint men det kanske inte tar andan ur mig. Först lite bilder på hur det ser ut i skuggan (notera den svagt duokroma effekten) och sen lite bildspam.













Jag hade lite besvär med formulan eftersom den var tunnare än vad A Englands lack vanligen är. Det blev tre lager för att jämna till det. Men jag gillar det även om det kanske inte är det typiska sommarlacket. Tror jag kommer att gilla det mer i höst. behövs inte mer kommentarer än så.

In English: A Englands Ascalon. Pretty, holographic, slightly duochrome. But not a polish for the summer.

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. I direkt solljus är den supervacker men i skuggan är den lite.. höstig.

      Radera
  2. Jag tyckte att det var fab, så fint så fint :)

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina bilder,tycker du har fångat holoeffekten bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag passade på när solen faktiskt var framme och tog massor av bilder :-D

      Radera
  4. verkligen fina bilder. Den ser bättre ut på dig än jag minns den som på mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det värmer att höra :-) Jag tror detta är ett lack som kräver mycket ljus för att komma till sin rätt.

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.