tisdag 14 augusti 2012

Essie "Tart Deco"

För några veckor sedan så bytte jag några lack med en trevlig tjej i Norge. Superlyckat byte och detta var ett av kapen, ett lack jag velat haft ett tag sedan: Essie "Tart Deco".




"Tart Deco" är ett underbart persikofärgat krämlack och det är absolut ett av Essies klassiska lack. Färgen är underbart syrlig och perfekt för sommaren. Den blir inte för rosa och slår inte över och blir orange utan den balanserar perfekt där emellan. Den har också den där suveräna formulan som Essies nyare lack verkar ha: täcker bra och blir jämt och fint efter bara två lager. Två tummar (med vällackade naglar) upp!

In English: Essies "Tart Deco" which must be a modern classic. Perfectly balanced between orange and pink: the ultimate peach colour. I absolutly adore it!

6 kommentarer:

  1. I'm happy you liked the polishes! Tart Deco never looked that good on me :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aww, you're so sweet. I haven't tried Sew Psyched yet but I'm dying to!

      Radera
  2. Härlig färg! Har tyckt den ser så fin ut väldigt länge, men känner mig lite osäker på om den skulle passa min hudton... Inte för att jag brukar låta sådana detaljer hindra mig, men ändå... :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är värt att chansa! Jag tror den passar till många hudtoner trots att den ser lite "svår ut". Den är så fin att det är värt det ;-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.