måndag 17 september 2012

Mer från MAC

Som jag skrivit tidigare så har MAC en massa nya lack i sitt permanenta sortiment och ett av dem, Mean & Green, ingår även i höstkollektionen Styleseeker. Jag fick ett litet utskick med just Mean & Green samt två andra från det permanenta sortimentet.
Formidable!, Mean & Green och Anti-fashion
 Ser de bekanta ut? Det borde de göra för jag misstänker att de är dupes för Models Own Purple Blue (från Beetle Juice kollektionen), Orlys Space Cadet och Chanels Paradoxal. Jag kommer att göra jämförselser framöver när jag få tid. Om de är lika i färgen så kanske det ändå finns skillnader i själva formulan. Paradoxal är inte heller längre tillgängligt så ifall man gillar den här färgen så kan det vara ett bra alternativ.

Lacken kostar 155:- st och finns att köpa bland annat hos Kicks.

In English: New polishes from MAC!

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

8 kommentarer:

  1. Så trist.
    Formidable! är iaf en dupe för Orlys Galaxy Girl ur samma kollektion som Space Cadet.
    Och gillade man Paradoxal så kan man ju hellre köpa den billigare BarryM - Dusky Mauve!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg faktiskt en bild på Galaxy Girl idag och tänkte detsamma. Jag har ju inte den så jag kan inte göra en jämförelse men de är ju definitivt lika varandra! Och säljs Barry M i Sverige? :-)

      Radera
  2. Måste köpa MAC-lack nån gång alltså...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har en del godbitar i sitt sortiment men tänk på att formulan kan vara lite knepig- speciellt i krämlacken.

      Radera
  3. Mnååå! Det i mitten vill jag ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mean & Green är jättefint! Skimrar något rent galet :-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.