lördag 22 september 2012

Recension: Batiste torrschampo "Lace"


Jag har inte den bästa erfarenheten av torrschampon, eller ja, jag har en erfarenhet av torrschampon och det avskräckte mig nog. Så det var med viss skepticism jag mottog den här sprayflaskan. Jag var övertygad att det inte skulle göra något speciellt med mitt hår förutom att göra det matt och starkt parfymdoftande. Men tji fick jag! Sprayen är lätt att använda och den fräschar faktiskt upp. Det enda den inte gör är att ge volym. Men håret känns mycket bättre och det är suveränt för luggen. Man måste vara lite försiktig dock och inte spraya för nära. Tänk på att sprayen är vit eftersom den består till stor del av risstärkelse (Oryza Sativa Starch) och du vill ju inte att det ska synas spår av stärkelsen i håret. Men har man överdoserat så är det enkelt att distribuera runt det i håret med fingrarna. Det känns inte uttorkande i hårbotten eller i håret.

Doften beskrivs som förförisk, en sorts blandning av mysk och bär. Jag skulle föredra en parfymfri variant för vissa dagar är doften aningens påträngande och när det är i håret så kommer man ju inte ifrån den. Men den är absolut inte obehaglig och absolut inte lika stark som jag trodde att den skulle vara.

Jag kommer faktiskt att köpa en ny flaska när den här är slut men troligtvis antingen den för mörkare hår eftersom ibland så blir det lite vitt i luggen när man har bråttom. Men jag har använt produkten mellan varje tvätt och jag gillar den. Att jag ska köpa samma produkt igen (även om det är med en annan doft) är nog det bästa omdömet jag kan ge.

Finns på bland annat Åhléns för 69:- (bra pris) och den kommer säkert in på eleven  i framtiden.

In English: A great dry shampoo!

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

4 kommentarer:

  1. De flesta torrschampon jag testat har doftat lite för starkt. Undrar om de använder så stark parfym för att dölja eventuell obehaglig lukt från ett otvättat hår? Jag skulle också föredra en parfymfri variant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas att det kommer i framtiden. Det känns så himla onödigt med en massa parfym. Det är ju redan parfym i alla stylingprodukter samt schampot och balsamet.

      Radera
  2. Vill du ha lite volymeffekt också så kan du ju testa varianten som heter XXL Volume! :)
    Min favorit, önskar bara att den fanns i mörk variant :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhå! Jag visste inte att de hade en volymvariant! :-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.