onsdag 21 augusti 2013

OPI Oy-another polish joke!

Varje kollektion har ett bottenapp och för mig så är nog det här lacket det i Euro centrale kollektionen. Det är egentligen inte fult men det passar mig verkligen inte utan ser bara mest gult ut vilket påminner om nikotinnaglar. Däremot så tror jag att det säkert går att lägga den ovanpå ett annat lack- frågan är bara vilket?

Lacket består av ett mycket fint mikroglitter i en klar bas vilket gör att den inte är helt opak, trots att jag har tre lager på bilderna. Jag tror att detta fungerar bättre som ett layeringlack- kanske ovanpå ett rött (väldigt jul-igt) eller ett brunt kanske. Alltså, egentligen är lacket inte fult utan det är ett klassiskt guldlack som drar väldigt åt gult. Men jag trivs verkligen inte i gula lack eftersom det skär sig mot min rosa hudton något rent fruktansvärt. Jag tror det skulle vara mer snyggt på någon med en mörkare och varmare hudton.

Är du sugen på Oy-another polish joke så finns den bland annat hos Eleven för 150:-

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Not my faourite of the bunch.

2 kommentarer:

  1. Håller nog tyvärr med dig där, inte det bästa lacket i kollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis men alla kollektioner innehåller nog ett skräplack, tyvärr.

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.