lördag 7 december 2013

Essie Pink about it

Till förmån för rosa bandet gjorde Essie en liten kollektion där Pink about it var ett av lacken:

Pink about it är ett ljust, kallrosa lack med ett otroligt fint, men svårfångat, rosa skimmer. Jag älskar den här typen av rosa men den skär sig (hahahaha) mot min hudton något rent förskräckligt. Det syns inte på bilderna direkt men när jag har det här lacket på så ser mina fingrar smutsiga ut. Tyvärr så var formulan inte särskilt bra- den var svår att få jämn. Jag har tre lager på bilderna men det ser fortfarande ojämt ut.

Jag hittar inte Pink about it i någon svensk webbshopp, tyvärr. Jag vet inte om det beror på att det är tillfälligt slut eller om det helt enkelt redan utgått ur sortimentet. Men givetvis så finns det på Ebay (räddaren i nöden).

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten. 

In English: Pink about it from Essie is very pretty but it clashes with my skintone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.