tisdag 8 juli 2014

CND Vinylux Cerulean Sea

För ett tag sedan fick jag hem ett gäng Vinylux-lack från CND att testa. Vinylux är ett sorts hybridlack: det är ett gellack som härdas i vanligt ljus (eller ja, du kan lacka när det är mörkt också) och behöver inte en UV-lampa. Det behövs inte heller något baslack. 
Just nu har jag på mig Cerulean Sea vilket är ett härligt blått lack som drar åt det dammiga, turkosa hållet. Superlättlackat, torkar snabbt och på mig höll det i fyra dagar. Jag kan påpeka att tipwear är minimalt och det har chippat lite. 

Den enda nackdelen med det här lacket är just problemet som uppstår då jag inte använder baslack- resultatet blir räffligt. Mina naglar är väldigt räffliga och utan ett utjämnande baslack så kan vissa krämlack förstärka det räffliga. Men å andra sidan så stör det mig inte såpass mycket att jag inte vill använda Vinylux. Tvärtom! Jag älskar faktiskt de här lacken!

Vinylux kostar 139:- st och kan köpas på Nails, Body & Beauty. Men jag kan tipsa om att de finns också på Ebay för en billig peng. 

Att jag mottagit produkten i PR-syfte påverkar inte mitt omdöme av den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.