tisdag 19 augusti 2014

Chanel Taboo

Eftersom jag har haft sommarlov från bloggen så firar jag första inlägget med en riktig pärla, nämligen Taboo från Chanel.
I dagsljus
Med blixt
Taboo är en extremt komplex färg och aningens svår att beskriva: är den lila med vinrött skimmer eller vinröd med lila skimmer? Det är dessutom blått och rött skimmer med vilket gör att lacket är unikt i mina ögon. Så ska en slänga ut 250:- för ett lack så är det detta. Jag vet faktiskt inte om det finns någon dupe.

Formulan är super: det är väldigt lättlackat och täcker efter två lager. Jag älskar det verkligen och det är ett sådant där lack jag bara vill använda vid speciella tillfällen. Det här bar jag när jag fyllde år.

Vad säger ni? Är detta värt 250:- eller är det överpris för ett nagellack?

4 kommentarer:

  1. Det är mycket vackert! Jag tycker att 250 pix kan var o ibland, men jag brukar se till att ha en och annan rabattkupong på lut om jag slår till på så dyrt :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig start med Taboo :) Det är otroligt snyggt men tyvärr lite dyrt för mej men någon gång kanske

    SvaraRadera
  3. Lackade en gång med mitt och gav sedan bort det, finns två dupes vad jag vet. Strictly Legal från Ciate och Dark Jaquard från Kicks.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar det här lacket och ångrar inte att jag la så mycket pengar på det. Är nog ett av de dyraste jag har i min samling.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.