torsdag 30 oktober 2014

Orly Pretty ugly

Jag är lite ledsen över att Orly inte är representerade på den svenska marknaden längre för de gör himla fina lack och är inte rädda för att experimentera. Förra våren (alltså 2013) så släpptes Mash Up-kollektionen som bestod av 6 stycken roliga färger, alla med motsägelsefulla namn.
Det finns verkligen inget fult med Pretty Ugly: det är ett ljusblått skimmerlack som lutar åt turkost. Färgen är verkligen upplyftande och påminner om ett tropiskt hav- en verklig sommarfärg! Tyvärr är formulan aningens trist: rinnig och skir men färgen är såpass fin att jag väljer att bortse ifrån det. På bilden har jag tre lager men som ni kan se (om ni är verkligt nitiska) så täcker det inte till 100%.

Jag bar faktiskt osäker på om Pretty Ugly fanns i någon svensk webbshopp men jag hittade det hos Eleven för 135:-.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

1 kommentar:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.