fredag 15 maj 2015

CND Blush Teddy

Från våren FLora & Fauna-kollektion från CND hittar vi en perfekt ljusrosa nyans som faktiskt passar helt otroligt bra till min hudton. Just ljusrosa är lie av en nemesis till mig. Trots att de borde fungera hur bra som helst till min hudton (blek, kall) så fungerar just kalla ljusrosa lack inte alls på mig. Det blir någon märklig "clash" med min hudton som gör att huden ser smutsig ut. Hur märkligt somhelst. Men här har jag hittat en ljusrosa som passar mig perfekt1 Nu drar den åt beige-hållet vilket gör den varm och det är troligtvis orsaken till varför den passar mig så bra.
Som vanligt så är formulan hur bra somhelst även om det krävdes tre lager innan jag blev nöjd. Hållbarheten är bra men den håller inte i 7 dagar, som utlovat. Men hållbarheten är givetvis bättre än "vanliga" nagellack som håller mellan 1-3 dagar på mig. Ett Vinylux-lack håller kanske i 5 dagar. Minus en dag om det är en riktigt mörk nyans eftersom slitage syns mer då. Men jag tycker ändå väldigt bra om Vinylux-serien. Jag har det jämt på tånaglarna eftersom där håller det hur länge somhelst.

Är du sugen att köpa Blush Teddy så finns den bland annat hos Nails, Body & Beauty för 139:-. Glöm inte också deras topplack som verkligen är super (till alla sorters nagellack).

Att jag mottagit varan som pressprov påverkar inte mitt slutgiltiga omdöme om produkten.

1 kommentar:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.