måndag 4 maj 2015

Räddare i nöden!

Den sista tiden har jag haft inte en utan två omgångar med kliande och brännande utslag i ansiktet. Soleksem säger doktorn medan jag är mer skeptisk. 
Hursomhelst så vet alla ni som har väldigt känslig hy eller få allergiska reaktioner att det är rent förjäkligt när det är i ansiktet. En känner sig som pestbesmittad ungefär och allt bränner vilket gör att det blir svårt att tvätta och återfukta ansiktet. Men jag vill tipsa om två produkter som har blivit mina räddare i nöden de här gångerna:
Avéne Extremely Gentle Cleanser Lotion 
Avéne Skin Recover Cream

Jag köpte bägge produkterna hos Apotea vilket är en bra webbshopp som skickar snabbt och har priser som ligger strax under det vanliga. Cleansern kostar 116:- där och krämen 175:-. 

Skin Recovery Cream har inga konserveringsmedel och är nog det mildaste jag testat. Den har dessutom en hygienisk "kork" som ska hålla luften ur själva tuben. Den kan göra att det är lite svårt att klämma ibland och det slutar ibland med att det kommer på tok för mycket kräm. 

Extremely Gentle Cleansing Lotion är verkligen extremt mild som namnet antyder. Den tvättar rent huden och lämnar en skyddande hinna utan att kännas fet eller kladdig. Jag har ingen aning om hur bra den tar bort makeup men jag vet att den känns mild även runt ögonen.

Bägge produkterna får finnas hemma ifall utslagen skulle komma tillbaks. Jag använde också kortisonkräm i ansiktet för att få bort utslagen kan jag tillägga. 

1 kommentar:

  1. Vad bra att du hittat produkter som funkar för dej. Det är inte rosacea du har då

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.