måndag 11 januari 2016

Daisy Beauty Expo 2016

I lördags var jag och typ 95 andra av Sveriges främsta modebloggare och skönhetsjournalister på Daisy Beautys enorma skönhetsmässa på Tändsstickspalatset inne i Stockholm. Där fanns det en mängd utställare att vimsa mellan samt en mängd föreläsningar med skönhetstema. Och trots att jag var där mellan 8-17 så hann jag faktiskt inte med alla montrar. Kan också tillägga att jag var helt slut på söndagen för jag hade så himla kul.

Förutom att kolla in alla prylar, få håret stylat och bli sminkad så var faktiskt den stora grejen att träffa så många bekanta ansikten. Det var verkligen en fröjd att hänga med folk med samma intresse och fint att träffa sådana en känner online IRL för första gången.

Men ni vill väl höra lite om dagen? Jag måste erkänna att jag instagrammade väldigt lite för jag hade så himla kul. Men dagen började med frukost (KAFFE) och sedan fick jag en liten visning av hur handkräm kokas ihop.
Det var faktiskt roligare än det låter och med mig fick jag en tub med egen doftsatt handkräm. Perfekt att ha med i handväskan. Senare vimsade jag omrking bland montrar med hudvård från Anne-Marie Björlind, Rosenserien, Eucerin och Apoteket bland annat. Fick hjärnan verkligen fullproppad med info så ögonen stod i kors. Efter det satt jag hos Björn Axen och fick håret uppsatt i en cool fläta/knut:
Sen så var det lite mer vimsande hos Dior, Art Deco och en massa andra märken som jag nu glömt bort. Ni kommer hursomhelst att få se inlägg och ett och annat jag fick med mig- bland annat något så märkligt som BUS (!!). Jag blev sminkad av en jätterar MUA från Art Deco i vårkollektionens färger:
Kändes väldigt ovanligt men roligt att bli sminkad av ett proffs! Hos Dior så kastade jag mig över lacken:
Jag blev jättekär i Pivione från vårkollektion som hade ett otroligt vackert skimmer i en ljust korallröd bas.Jag lyckades även klämma in en föreläsning på slutet av dagen då jag var så trött att hjärnan var på väg att stänga av. Men det var intressant att höra om hudens förmåga att ta upp saker och om kemikalier som finns i våra vanliga skönhetsprodukter. Skönast var nog att höra att det inte finns något farligt som går ut i blodet. Det funkar helt enkelt inte så. Och att aluminium chloride (som finns i de flesta antiperspiranter) inte ÄR farligt så länge en inte dränker sig i det flera gånger om dagens förstås.
Men tack till Kicki, Sam, Krizz och min namne Veronica för en otroligt rolig dag. Jag längtar redan till nästa!

1 kommentar:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.