söndag 30 oktober 2016

Nyfiken på: Oktober 2016

Jag tänkte börja med en ny "serie" här på bloggen med vilka produkter jag har blivit nyfiken på under den gångna månaden. För det blir helt enkelt rätt så mycket under en månad, om jag ska vara helt ärlig.
1. Baked bronzer från Milk. Milk är ett märke som säljs på Sephora i USA. De har en egen webbshopp men dessvärre så skickar de inte utanför USA:s gränser. Jag fick nys om den här matta bronzern via Pixiwoos youtubekanal där både Sam och Nic hade köpt ett varsitt exemplar. Nu är jag inte den som använder bronzer men det är för att de oftast har en för gul ton för mig. Men Milks bronzer ser verkligen naturlig ut. Kolla Nics video där hon testar den (i länken ovan). Den ser faktiskt sjukt snygg ut. Den kostar 24 dollar om du har en som kan langa från staterna.

2. Sunshine Skint Tint (också) från Milk. Den här foundationen fanns också med i Nics video (se ovan) och jag gillade verkligen lystret i den. Den såg liksom naturlig ut på huden även om förpackningen verkar suga. Jag menar, varför har den en sån där rullapplikator?? Priset (42 dollar) är väl lite saftigt också men jag är ändå verkligen sugen. Plus också för att den finns i verkligt ljusa nyanser.

3. Ceramic Slip Clay Cleanser från Sunday Riley. Jag fick upp ögonen för märket Sunday Riley i somras och köpte deras hajpade Artemisolja. Den är något av ett mirakel för hyn så jag är jättenyfiken på resten av sortimentet. Den här rengöringen är en gele men som är baserad på lera. Det låter ju himla intressant enligt mig. Förutom fransk lera så innehåller den svartpeppar och C-vitamin. Men priset är inte roligt: den kostar £35 vilket blir drygt 400:-. Och 400 kr för en rengöring....hmmmm.... Men ändå! Jag vill haaaaa.

4. Luna Sleeping Night Oil från Sunday Riley. Nu använde jag Artmisoljan på nätterna eftersom den är rätt så kladdig men jag skulle verkligen vilja testa oljan som är för natten. Dessutom ska den hjälpa till att motverka rynkor vilket jag ehum måste börja tänka mer och mer på. Den innehåller retinol och har ni någon koll på hudvårdsvärlden så vet ni att retinol är något av en hajpad ingrediens eftersom den ska hjälpa mot, tja allt du vill ha hjälp med. Men den kostar £85 vilket nästan är en tusenlapp (!!!!). Men vinner jag på lotto så vet jag vad som hamnar i min varukorg på Space NK......

5. Holographic Stick från Milk. Highlighterstick som kallas för holographic?! Vill jag ha?! Hell yeah! Jag såg den också på youtube men först på Sephoras egna kanal. Den kostar 28 dollar vilket kanske är lite högt för en highlighter. Svenska sephora: kan ni inte ta in Milk i ert sortiment??

6. Tidal Brightening Enzyme Water Cream från Sunday Riley. Det här är helt Fröken Rosas fel.  Den verkar helt enkelt för härlig! Men priset... visserligen är den billigare än Lunaoljan men £50 är ändå saftigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.