lördag 14 juni 2008

Hårklyveri

Ah, en enkel lyx: nytvättat hår. Jag gillar att ha det nytvättat, det är synd att det inte funkar att tvätta håret varje dag. Jag är ganska nogrann med mitt hår även om det inte alltid syns. Jag har länge misskött det pga att jag inte vetat bättre. Dessutom ogillar jag att gå till frisören. Jag får bita ihop varje gång.

Just nu använder jag Burt's Bees Green tea and fennel seed shampo och balsam. Suveränt med en fräsch doft. Jag provade More moisture Raspberry and brazil nut förut och jag önskade att jag kunde fortfarande kunde använda det eftersom det doftade härligt av hallon. Men det innehöll en massa proteiner och mitt hår ogillar proteiner. Det blir torrt, knastrigt och sprött av det. Jag har också en flaska med Simply Organics Volume balsam hemma och det använder jag sparsam - det ä nämligen suveränt så det får aldrig ta slut. (För att köpa en ny flaska är ju omöjlig, eller??) Bara doften är underbar - syrligt av citrusfrukter. Tillsammans med det brukar jag använda Jessicurlz krämshampo. Det bästa med Simply organics volymbalsam är att det faktiskt ger volym. Det är sällan produkter brukar hålla såna löften. Överlag är jag förtjust i Simply organics produkter. Jag har både rejuvenating spray och deras glansspray och mitt annars så ledsna hår börjar bli gladare och gladare.

Förutom att mitt hår är slitet pga missskötsel, så frissar det sig väldigt lätt. Jag misstänker att det beror på att det är latent lockigt. Det vill så gärna locka sig men vågar inte ta steget fullt ut. Det är fortfarande i garderoben. Jag använder Phytos antifriss gele nu och den är bättre än de jag testat tidigare men ändå inte perfekt. För enkelhetens skull ska jag köpa Simply organics antifriss kräm härnäst. Den borde ju vara minst lika bra som deras andra produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.