måndag 16 juni 2008

Kom tillbaka Trinny och Susannah!

Aahh! Ibland får jag krupp på tv program. Jag tittar inte så ofta på serier utan är en dokumentär/film person. Ska jag följa en serie så glömmer jag alltid bort när nästa avsnitt sänds eftersom jag oftast fastnar vid datorn. Igår så tittade jag på Stilpoliserna eftersom jag, av en händelse, såg att det skulle gå. Tyvärr så var det ju inte Trinny och Susannah som var programledare längre och det var synd synd synd. De kvinnorna är duktiga på att klä andra även om jag inte alltid håller med dem och att de kan vara riktiga ragator ibland. Men faktum kvarstår - de är duktiga på vad de gör. De här nya, jag vet inte ens vad de heter, är en katastrof enligt mitt tycke. Igår skulle de stajla om två tonårstjejer och jag har en hel del synpunkter. För det första så hade ena programledaren stora lösögonfransar på sig, inte såna som bara ger effekt utan typen som drag-show artister har på sig, dvs nästan som ett böjt, svart rakblad som kränger sig ut ovanför ögonlocket. Hmm... inte bra alls. Nästa problem- de valde enbart ut "gå ut"- kläder till tjejerna, inga basplagg eller ett par olika plagg som kan kombineras. Nä, det var minishorts, pennkjolar, aftonklänningar osv. Visst är det snygg att vara uppklädd men det är inte alla dagar man orkar klä upp sig utan vill ha ett par jeans och en t-shirt. Det som Trinny och Susannah gjorde så bra var att de lärde folk vilken grund de skulle stå på så att de förstod själva vad som passade dem. De här andra två tar bara det som är snyggt och trendigt för tillfället och sätter på folk. Ta tjejen som de klädde i en massa minishorts - ja, det är snyggt nu, men som det är med trender så är det helt ute (och därmed fult?) om kanske ett år. Det är bättre att lära sig att bygga upp en bra basgarderob som står emot trender och sen "pynta" den med lite trendiga accessoarer eller småplagg.

Gud vilken besserwisser jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.