lördag 15 november 2008

Lugn lördagskväll

Jag tror jag börjar på att blir vuxen. Såg Debatt på SVT häromdagen- inte så att jag "råkade" ramla in på det utan jag ville faktiskt titta på det. Det handlade om ätmobbing och Alex Schulman- något som går hand i hand. Iallafall så villa jag se hur denne man reagerade i en sansad debatt och om han skulle ha bra mothugg. Hmm.. det blev ingen debatt direkt. Han uttalade sina åsikter och sen så blev det ett himla kackel- och vilka hade dom bjudit in? Hopplös skara. Borde det inte varit uppdelat i två uppenbara läger- ett för och ett emot? Nä, dom hade Björn Ranelid (herregud) och Unni Drougge (hjälp) där. Hmm, det här blir nog det enda elaka inlägget jag gjort. Men för att återgå. Varför Ranelid och varför Drougge? Varför inte kasta in Guillou, Liza Marklund och Alexander Bard så är det de vanliga gänget som sitter och har åsikter i tv? Det blev iallafall ingen debatt, den enda som hade något vettigt (och sansat) att säga var Marcus Birro. Det enda jag kan göra i slutändan är att skaka på huvudet åt tramset. Bättre att lämna detta ältande åt dem så får de bråka ifred. Jag tycker bara synd om de som i slutändan råkar illa. För ingen uppmärksamhet (för det är det i grund och botten handlar om) är värd att människor råkar illa ut.

Jag har en lugn lördagskväll. Tittar lite på rocketqueens blogg om smink och spelar lite av de vanliga online spelen samtidigt som jag har ett öga på urgamla avsnitt av The Simpsons som visas på tv6. Är mitt liv tråkigt? Nä, inte för mig iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.