onsdag 5 november 2008

Ytterligare en nervkittlare

Sitter och tittar på 'Diary of the dead'. Jag börjar gilla "handkamera" filmerna mer och mer. Filmer som 'Blair witch project', 'Cloverfield' och min personliga favorit- 'Rec'. Jag undrar varför denna inte fått mer reklam? Välgjord- än så länge. Men det är ju de virriga amerikanska ungdomarna det handlar om.

Var hos frisören idag. En ny, eller egentligen en gammal. Mamma har klippt sig hos henne i 12-13 år tror jag (herregud!). Fastän frisörskan är inte gammal dock, hon är strax över 30. Hon klippte mitt hår nogrannt. Jag lessnade på det andra stället jag gick till när jag tittade på mina toppar och såg fortfarande kluvna hårändar samt att vissa hårstån var väääääldigt långa. Dom var dessutom dyrare. Så istället för att gnälla (för tjejen som har klippt mig de senaste gångerna är väldigt rar) så gjorde jag det typiska svenska- bytte frisör. För skit samma. Jag byter väl frisör om jag vill.

Men håret ser lite annorlunda ut- mest beroende på att det är plattat med en plattång. Dessutom så känns det lite "klistrigt" tack vare alla kemikalier som sprutats i det. Ska ta en dusch innan jag lägger mig och sen klägga i lite Umberto Giannini's overnight balm.

Nä, ska mumsa i mig det sista av kexchokladen, titta klart på filmen och förhoppningvis prata lite med Dave innan jag lägger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.