söndag 21 december 2008

Suki shampoo + balsam

Oftast när man skriver om en produkt är det för att hylla den, berätta hur bra den är. Så är inte fallet med Sukis shampoo och balsam. Möjligen fungerar balsamet någorlunda men shampoot är rent ut sagt värdelöst. Jag har hår som räcker ned en liten bit över axlarna och givetvis krävs det lite mer shampoo för att få ut det i hela håret men den mängden jag måste ta av sukis shampoo är rent löjligt. Jag fick fylla min kupade hand med shampoo för att få upp ett lödder ovanpå huvudet, sen några nävar till för att få ut det i hela håret. Det är nästan omöjligt att få ut det i håret bara genom att massera det. Och ändå upptäckte jag flera gången att jag missat vid tiningarna så där var jag fortfarande oljig- detta har aldrig hånt med något annat shampoo jag provat.

Lukten är ingen höjdare- lite örtaktigt, men som tur är stannar den inte i håret. Balsamet är väldigt krämigt och jag kan inte helt utesluta att det är bra. Jag blev så besviken på shampoot att jag inte har registrerat vad balsamet gör. Mitt shampoo är slut nu men jag har en del balsam kvar. Kanske fungerar det bättre i komination med något annat shampoo? Jag hoppas det. Jag har beställt Moisture rich shampoo + balsam från Simply organic och jag ser fram emot att få hem det. Jag har bara pyttelite shampoo kvar från Phyto (bra men väldigt starkt så det sliter mer på håret) samt shampoo och balsam från Burts bees.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.