tisdag 27 januari 2009

Bra hårdag.....

... har jag idag. Vaknade, släpade mig upp från sängen, vacklade in i duschen, skruvade ned varmvattnet en aning och sätter mig på duschgolvet. Ja, jag sitter ned när jag duschar- jag är för trött på morgonen och jag vill inte riskera att rasa in i duschväggen.
Iallfall: Shamponerade håret med Simply Organics Moisture rich, sen en vända med John Masters Honey & Hibiscus reconstructing balsam/inpackning. Den har verkligen en annorlunda doft, man kan inte säga att den doftar honung utan det är nog mer hibiscusen som är framträdande- lite syrlig. Svår att beskriva. Jag vet faktiskt inte om jag gillar den eller om jag ogillar den. Doften alltså- själva balsamet gör underverk för håret. Sen så tog jag Simply organics split ends treatment medan jag tvålade in mig med Rens Grapefruit & Neroli body wash- love it. Efter att håret fått vara insvept i en microfiberhandduk i en kvart eller så har jag i några droppar av John Masters Anti frizz serum, sen en liten klick med John Masters styling gel (doftar friskt av apelsin). Låter det sedan självtorka (vilket tar halva dagen). Resultatet- underbart mjukt hår hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.