måndag 2 februari 2009

Bjootis Make My Monday

Varje måndag lägger Bjooti ut en måndagsfråga på sin blogg. Varje måndag har jag tänkt svara men det har akdrig blivit av. Men nu så:

Veckans fråga:
Sminkar du dig då du känner dig risig, hängig eller nere, eller är mejken något som får stryka på foten då du inte känner dig topp.

Svar:
Det beror på. Idag har jag en urkass dag men är ändå på jobbet trots att jag bara vill gömma mig under täcket och grina en skvätt. Men är jag på jobbet så åker mejken på även om den kanske inte blir så avancerad eller ens ansträngd. Jag är kanske en snobb men jag vill se presentabel ut på jobbet och då ingår sminket precis som lite bättre kläder. Är jag sjuk eller hemma så sminkar jag mig inte. Det finns ju även lite hygienska skäl att inte sminka sig om man är sjuk. Men ibland kan jag sminka mig för att muntra upp mig lite. Det är ju faktiskt en grundläggande sak att jag tycker att det är kul med smink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.