måndag 26 januari 2009

En snabb tanke

Jag är inte sen med att erkänna att jag är en fåfäng person. Jag har alltid fascinerats av skönhet och gör det fortfarande. Jag älskar att titta på estetiska bilder av vackra människor. Så enkelt är det. Men, en sak som jag alltid bär med mig är att den här skönheten sitter just bara på ytan. Ibland kan jag bli arg över extrema åtgärder och ingrepp människor uthärdar för att bli "vackrare".

Lika intressanta som vackra människor är tycker jag att annorlunda människor är. Jag kan fängslas av skönheten som lyser innifrån hos de människor som lärt sig att leva med ett avvikande utseende. Ett utseende som får de flesta att slå bort blicken med avsmak. Det får en att tänka lite.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/halsa/article4263945.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.