måndag 26 januari 2009

Fyrinnaes Newcastle- en lite närmare titt

Attans vad svårt det är att få fram Newcastles vackra glitter! Jag tog ett 20 tal bilder men detta blev de bästa:


Nu har jag visserligen gått med den hela dagens så den har mattats av en hel del.
Grunden är Too faced eye shadow primer samt skuggan Shinkirou. Den syns inte alls här dock *suck*. Jag ville mest att den skulle synas som en highlighter i ögonkanterna samt på ögonbrynsbenet- i verkligheten syntes den mer.
I globlinjen, samt lite över ögonlocket lade jag Starfish som är mycket mera beige i verkligheten. Som eyeliner hade jag Newcastle, både på under- och övre fransraden. Alla skuggor är Fyrinnae. Newcastle är verkligen guldig och som tur nog var blev inte mina ögon lika irriterade idag som de blev sist. Det är i princip ömöjligt att få fram skimret som Newcastle ger. Kanske kan jag lyckas med det om jag får hjälp av någon att fota. Det får bli ett framtida projekt.
Nackdelen med Newcastle är att den fäller glitterflagor mest hela dagen så det är nog bättre att använda sig av en sealing vätska istället för bara vatten. Jag märker att mycket att gulglittret från skuggan hamnar på min ögonfransar vilket ger en ganska så märklig effekt. Men jag ska se mig efter en sealing vätska och se ifall det funkar bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.