lördag 10 januari 2009

Första makeup bilden!

Hahahaha- jag ska inte avslöja hur många bilder jag tog och hur förfärad jag blev när jag insåg hur mycket jag kunde zooma in på min egen hud- i t-zonen. Jag tror ingen vill zooma in där. Skräckbild. Iallafall, här är det bästa jag kunde uppbringa och tyvärr är de ganska intetsägande. Men, man måste börja någonstans.

Bild nr 2 är, ehm- ja, jag är inte påverkad av något! Jag ville visa ögonlocket lite mer eftersom den mesta färgen är där. Med varierande resultat. Jag har iallafall använt mig av Elfs eye brightening colour Pretty n Pink.

Vita under ögonbrynet (som higlighter), den blekrosa över hela ögonlocket samt under och den som ser lila ut i globlinjen. Resultatet blir väldigt naturligt.

Som eyeliner har jag använt Id Bare minerals Smoky diamond och den är lagd längst övre fransraden.

Mascaran är Mirenessé Super thick- ingen fransböjare eftersom jag inte har lärt mig tekniken än- jag ser ut som ett skämt när jag böjt dem. Mina ögonfransar är väldigt långa och behöver egentligen inte böjas helt och hållet. Bästa vore om jag kunde lära mig hur man böjde dom ytterst i kanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.