fredag 9 januari 2009

Lite naglar

Mina igen- jag är lite egofixerad så jag visar inte andras naglar. Då ska det vara något uppseendeväckande isånafall.


Iallafall, här är kvällens kombination:


Förutom zoya överlack och underlack så har jag två lager '62 El Dorado från Auto Paint. Jag är lite osäker på vad jag ska tycka om detta lack- det är knallrosa utan skimmer eller glitter. Min flaska måste vara ett måndagsexemplar för borsten är helt tufsig. Lacket ser också ganska så randigt ut vid första appliceringen men jag tror att borsten har mycket med det att göra. Iallafall- för att dämpa det rosa litegrann så har jag lagt två lager med Essies Sequin sash som är ett av mina favoritlack. Det ser ljust bronsaktigt ut med både skimmer och microglitter men på blir det väldigt skirt. Jättevackert helt enkelt och bra att kombinera med andra lack.
Resultatet: är ganska så nöjd faktiskt. Jag blir lätt distraherad av starka nagellacksfärger äv någon anledning. Jag tycker det finns så många härliga, mörka lack men jag känner mig alltid så "målad" när jag har starka färger på naglarna. Jag har många lack eftersom jag tycker det är viktigt med välvårdade naglar men de går i beige-vitt-rosa allihop, med och utan skimmer. Men kanske är det dags nu att börja inför lite mörkare lack?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.