måndag 19 januari 2009

Ha-begäret

Det finns få saker som, speciellt när det gäller smink, som väcker mitt ha-begär. Oftast så ser jag något och tänker att "ja, det kan nog kanske bli fint" eller så kommer jag på att jag vill ha en ögonskugga i en viss nyans och börjar därefter söka efter en passande. Men det är sällan en sällan en speciell sak har väckt så mycket ha-begär hos mig som Yves Saint Laurents svarta läppgloss. Och jag vet inte varför! Jag har sällan något på läpparna förutom någon vårdande kräm (yu-bi) eller ett läppcerat (Burts Bees). Gloss tycker jag ofta bli för klistrigt (förutom då Burts Bees) och läppstift kan lätt flyta ut och bli smetigt. Dessutom definierar det munnen väldigt och jag brukar oftast lägga fokusen på mina ögon. Dessutom är jag lite feg. Men titta på skönheten nedan!


I love it! Must have it. Bara 235:- hos Söderfin. Fasen- är det värt det? Jag har nog aldrig köpt något i samma prisklass för läpparna förut. Jag har inte heller köpt något från YSL förut och det märket ger ju en otrolig lyxfaktor. Hmm.. kanske borde slå till snart eftersom det är en limited edition?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.